لوله مسی
نوشته شده توسط : صادق عزیزی

لوله مسی از زیرمجموعه لوله استیل بنا به کاربرد آن، با آلیاژها و ابعاد مختلف تولید می شود. با توجه به هدایت الکتریکی و هدایت حرارتی فوق العاده مس، کاربرد لوله های مسی نیز به دو گروه اصلی تقسیم می شود که عبارتند از انتقال جریان الکتریکی و انتقال حرارت.

لوله مسی

لوله های مسی بنا به نیاز بازار در سه گروه TPC، DLP و DHP تولید می شوند که موارد مصرف آنها به شرح ذیل می باشد:

TPC: این گروه از لوله ها دارای هدایت الکتریکی فوق العاده ای هستند و مصار ف الکتریکی دارند. تولید انواع کابلشو از این نوع لوله ها انجام می شود.

DLP&DHP: این نوع از لوله ها علاوه بر قابلیت هدایت حرارتی بالا، قابلیت جوشکاری مناسبی دارند. از اینرو در تولید مبدلهای حرارتی کاربرد دارند.

مبدلهای حرارتی برای انتقال حرارت بین دو سیال استفاده می شوند و کاربرد متداول آنها در آبگرمکن ها و سیستمهای تهویه مطبوع می باشد.و کیفیت لوله های مسی نقش بسزایی در کارایی آنها دارد.

لوله های مسی بصورت کویل، کلاف، شاخه و کپی لری( لوله مویی) در سایزها و ضخامت های مختلف بنا به نیاز مشتری تولید می شود.

لوله مسی کلاف

قطر خارجی لوله‌ مسی کلاف از ۴/۱ اینچ (۳۵/۶ میلیمتر) تا ۸/۷ اینچ (۲۲/۲۲ میلیمتر) و با ضخامتهای مختلف است و طول استاندارد هر کلاف لوله های مسی بنا بر درخواست مشتری از ۱۵ تا ۵۰ متر می‌باشد.این دسته از لوله ها به صورت نرم تولید می شوند و مصرف بیشتر این نوع لوله مسی ها در سیستم های سرمایشی و گرمایشی از جمله:کولر گازی,چیلر,یخچال سازی,دستگاه های خنک کننده است.

لوله مسی  شاخه

لوله مسی های شاخه از ۳/۸ اینچ(۹٫۵۲) تا ۳٫۱/۸ اینچ(۷۹٫۳۷) و با ضخامت های مختلف تولید می شوند و طول استاندار این نوع لوله مسی ها ۶ متر است.این دسته از لوله مسیها به صورت نرم و سخت تولید می شوند و مصرف این نوع لوله ها در تاسیسات ساختمان ها,چیلر ها,برج های خنک کننده است.

منبع: فولاد بازار




:: موضوعات مرتبط: عمران , ,
:: برچسب‌ها: لوله مسی ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: